vineri, 20 mai 2011

Metamorfoza

Doi viermi de matase stateau bine mersi intinsi la umbra unei frunze de stejar. Tocmai ce mancasera bine de pranz si isi faceau linistiti siesta. Dupa un timp de liniste si pace incepura o conversatie:
 -Ce zici, spuse primul vierme de matase, peste cateva zile  vine timpul metamorfozei, ne vom construi coconul de matase si vom uita de aceasta viata linistita si plina de pace.
 -Mda...spuse cel de-al doilea vierme de matase, sincer nu am nici un chef sa ma transform intr-o zburatoare, mi-e bine asa, exista hrana suficienta, efort minim, fara batai de cap.. . Eu cred ca am sa raman asa cum sunt in prezent. Vreau sa traiesc clipa si nu-mi trebuie nici mai mult nici mai putin. Sunt bine asa cum sunt acum.
 -Dar ne vor creste aripi, vom avea o libertate deplina, vom zbura oriunde ne este vointa. Vom vedea diferite lumi, vom bea nectarul florilor, va fi minunat.
 -Eu sunt multumit si cu aceste frunze de stejar si in plus  la ce-mi trebuie mie aripi?! Sa ma obosesc sa dau din ele?! Si in plus de asta, ne va paste tot felul de pericole in aer. Tu nu ai minte, ce nu ti-e bine acum?!  intreba cu mult naduf ce-l de-al doilea vierme de matase .
 -Cred ca nu prea avem de ales frate....asta ne este menirea, nu ne putem pune impotriva firii.


Dupa un timp, cei doi viermi de matase se reintalnira. Acum purtau aripi multicolore si se miscau iute prin vazduhul plin de aromele florilor de primavara.
 -Ce faci frate? intreba primul vierme de matase.
 -Ce sa fac frate, raspunse cel de-al doile vierme de matase, sunt pe deplin fericit pentru ca mi-am indeplinit destinul si nu am ramas un simplu vierme ignorant, umflat cu frunze de stejar si fara de nici un orizont. 



5 comentarii:

  1. :) Tare simpatica povestea!

    Mi-a amintit ca la anumite nivele de evolutie, si noi, ca si tot ce fiinteaza, nu prea avem posibilitatea reala de alegere, suntem mai degraba "traiti" de viata; asta pana in momentul "maturizarii" si implicit eliberarii noastre spirituale.
    @};-

    RăspundețiȘtergere
  2. Amei esse post, amei ter conhecido este espaço.

    um abraço fraterno de luz


    www.hospitalespiritualdomundo.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  3. denaide@
    Te-as contrazice pe alocuri :)
    Avem alegerea deplina, si asta ptr. ca insusi Dzeul e "nealegere", iar noua ni s-a dat capacitatea de a alege totul, inainte de a ne naste.
    Nimic din ce traim asta viata nu e trait aiurea, este doar o consecinta a bagajului informational cu care venim si cu care ne platim datoriile unui consum nefinalizat.

    Ramian, incantator blogul tau.

    Namaste

    RăspundețiȘtergere
  4. :) Da, sunt perfect de acord cu tine.
    Eu am comentat dintr-o alta perspectiva:
    atunci cand nu stii ca tu poti alege,
    ca deciziile tale pot face o diferenta sau cand nu indraznesti, vei trai conform cu ceilalti, vei gandi ca ei, vei adopta un stil de viata uniform... Prin asta am vrut sa spun ca mai degraba "suntem traiti" de viata.
    Venim intr-o lume in care scena e deja pregatita, destinul majoritatii se vrea scris de altii; unii aleg sa joace pe scena aceasta, renuntand astfel la alegere; altii incearca sa schimbe pe alocuri, unii chiar viseaza ca pot aduce frumosul intr-o mare de grotesc; iar numai cativa refuza piesa si isi fac propriul rol, realizand ca e numai un vis al derizoriului.
    Acestia, consider eu, au deplina posibilitate de alegere, caci acestia sunt dintre cei mai treji.

    Cand o realitate mareata se deschide in fata ta, realizezi atat de profund efemeritatea placerilor lumii, si tocmai constiinta fragilitatii ei te face fie s-o gasesti atat de pretioasa si fermecatoare pe alocuri, s-o iubesti profund in toata iluzia ei, fie s-o dispretuiesti cu toata fiinta ta, si astfel, de cele mai multe ori, sa-ti grabesti iesirea din scena..
    @];-
    Evident, o constiinta inalta va vedea utilitatea si perfectiunea atat la nivel individual, cat si la nivelul intregului.
    Comentariul meu a facut referire strict la acel nivel de constiinta corespondent viermilor de matase din poveste. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca nu toti cei care traiesc acum pe acest pamant, au libertate totala de alegere. Din pacate,foarte putine suflete din aceasta parte a universului se bucura de aceasta libertate. Majoritatea suntem intr-o stare de completa visare.
    Un om ajunge sa fie pe deplin constient de alegerile sale atunci cand isi joaca in mod lucid rolul ales inainte de a-si incepe existenta si in acelasi timp este si regizorul propriului sau rol. Mjoritatea dintre noi ne identificam cu propriile roluri si uitam cu desavarsire cine suntem cu adevarat


    Celestine multumesc! :)
    Esperança, obrigado pelo feedback.


    Namaste

    RăspundețiȘtergere